Nu är jobbveckan slut

Inte mycket har hänt denna vecka. Mycket att göra på jobbet och hemma har det varit vanlig vardag. Jobbade hemma igår då Tuva fick symtom efter att ha tagit svininfluensavaccinet. Idag har jag varit hos kund söder om stan  och sitter nu och suger på en pilsner utanför Globen för att senare sammanstråla med resten av familjen+Lovisa och gå på Globen Horse Show.

Imorgon julmarknad på Tynningö där både Saga skall stå med Lovisa med hemgjort godis, och Tuva skall stå med sin klass och sälja hembakt.

Visby revisited

Sitter på Visby flygplats och har precis tuggat i mig en räkmacka. Idag rundade jag av mitt 4-dagars kundbesök och alla är glada och nöjda.

Sussi är ute och äter middag me gammal kollega ikväll så det innebär att tjejerna är ensamma hemma. Vi har laddat med hemlagad pizza i kylskåpet så dom har en föräldrafri kväll hemma tills jag landar hemma. I morgon är min första dag på kontoret på jag vet inte hur länge. Skall då ta tillfället i akt och komma ifatt med olika saker.

Londontrippen forts

Lördagen visar sig vädermässigt från Londons värsta sida. Kralliga stormbyar som äter paraplyer till frukost tillsammans med kraftig nederbörd gjorde att jag tröttnade framåt eftermiddagen efter planlöst irrande runt city. När vatten rann på insidan av byxbenen trots justa regnkläder så gav jag upp. Hastig reträtt till hotellet för tork av kläder och en vam dusch innan ny utgång där iaf regnet försvunnit.

Iväg till teatern St Martins för att hämta biljetterna och sedan in i Chinatown för att äta en bra Hot and Sour Soup (Pekingsoppa) samt en vidrig Lemon Chicken. Efter det lite shopping till barnen i Chinatown innan teatern Mousetrap som bygger på en Agatha Christieroman. Den aktuella pjäsen innehar rekord i antal oavbrutna spelningar i rad. Den är inne på 23000 någonting och har aldrig behövt bryta en föreställning på 50+ år. Mördaren är... Ajjuste, det får jag inte säga.

Efter pjäsen en promenad i smeten innan en tidig kväll på hotellet. Inget klubbande för mig ikväll.

Söndagen spenderades på Camden market, jag gillar verkligen att knalla runt där. Sedan Heathrow Express till mitt flyg hem och ett kärt återseende med familjen.

Måndag två kundbesök i Stockholm innan ett återbesök till kund på Gotland på tisdag.

Nedan en skön MAD TV sketch, "Verb Alert"

Som den flygnörd man är

Som den flygnörd man är, så är det väl tusan att man inte checkar in i tid. Jag hade jobbat hemma in i det sista och var väldigt sen till Arlanda. Vilken plats fick jag, jo, längst bak i planet bakom stjärtmotorerna utan fönster. Första gången det händer mig. Bara att bita ihop. På vägen hem kommer jag att checka in via Internet.

Som den flygnörd man är så bokade jag ett Planespotters Package på Reneissance Hotel. Det innebär i praktiken extra lyxigt rum med garanterad utsikt över Heatrows ena Runway natten innan den utbildning jag skulle gå på på fredagen. Det var helt klart värt pengarna och jag gick upp extra tidigt för att på första parkett se morgonflygen landa inte mer än 300 meter från mitt fönster.  Det är inte killen på bilden som skriver brevet ;-)

Efter jobb så bar det in till London med Heathrow Express. Snabb vända på rummet och sedan in i smeten i London.

En snabb middag och sedan till en Stand Up comedyklubb vid Leicester Square.

Det var länge sedan jag skrattade så mycket och trots att, eller tack vare att jag var ensam så gjorde ett par musikstuderande tjejer mig sällskap. Kul tycker jag.

Efter föreställningen en promenad runt Soho och sedan tillbaka till hotellrummet för att komma isäng i tid för lördagen. Planerar att ta en rejäl shoppingrunda på dan för att sedan byta om och gå på pjäsen Mousetrap. Finns det ork efter det går jag på någon houseklubb.

Godnatt alla!

Kort uppdatering

Jag kommer precis från mitt möte i Uxbridge och har intagit mitt Hotellrum i Paddingtonområdet. Snabbt av med väskorna och sedan in till 99 club som är en stand up comedy club. Sedan får vi se vad som händer. Krya på dig Tuva hemma.

På väg hem från Visby

Sitter på Visby flyplats och äter en smörgås väntandes på flyget hem. 3 dagarsbesöket har gått bra och vi har hunnit med allt. Längtar hem till familjen nu, skall bli skönt att se dom igen.

Visby dag 2/3

Även denna dag förlöpte väl hos kund jag och skall nu precis äta en Fish and Chips på en trevlig irländsk pub som jag blivit rekommenderad. Sedan tillbaka till rummet för en välbehövlig lång varm dusch samt kolla på en film. Imorgon är det sista dagen här innan det bär hemåt igen för att packa om resväskan för en jobbtripp till London på torsdag.

Visby och London denna vecka

Börjar denna blogg med lördag då vi gick och såg Pixarfilmen "Upp" i 3D format. Som vanligt med Pixarfilmen så var den fantastiskt välgjord, och storyn var bra. Det som blev pricken över i var just 3D formatet. Helt fantastiskt. Kanske finns det hopp för Bio trots allt. Rekommenderas till alla.

Söndagen (fars dag) fick jag frukost på sängen (Ägg, bacon och vita bönor, mums) av min underbara familj. Jag blir alldeles varm i hjärtat. Sedan drog tjejerna och firade Sussis pappa och barnens morfar, medan jag stannade hemma och bara tog det lugnt. Jätteskönt. Jag gjorde en hemmagjord Gulaschsoppa som smakade jättegott (tack Linas matkasse) och sen tidigt i säng.

Måndag morgon upp 05.00 för att flyga till Visby på ett 3 dagars kundbesök. Denna första dag har varit hektisk men har gått över förväntan. Sitter nu på en folktom restaurang och avnnjuter en Plankstek och en kall öl. Skall efter det upp på mitt rum och jobba ett par timmar innan dagen är slut.

Helg

Dags för en uppdatering av bloggen och jag börjar med förra fredagen då Saga bjöd familjen på en hemmalagad trerätters middag. Det kan jag verkligen vänja mig vid, det var helt fantastiskt. Det blev en förrätt bestående av avocado med en god gräddfilssås, midag var stekt fläskfile med hemmagjord potatismos, och efterrrätten en variant på morotskaka. Tack Saga, det var kanon.

Veckan i övrigt har bestått av jobb jobb. Igår fredag var Sussi iväg på en branchfest på Berns och då hade jag tjejerna för mig själv. Jag svängde ihop en middag bestående av fyllda lövbiffar och potatiskroketter och vi kollade på Monsters vs Aliens och Idol innan vi gick och la oss tidigt.

Idag skall jag klippa mig och Saga har öppet hus i skolan där dom samtidigt har en ordinarie skoldag. Efter det skall vi köpa en ny bil då våran Chrysler sagt sitt. Det blir en Chevrolet Trans Sport som jag tycker är en mycket trevlig bil.

Resten av helgen är oplanerad men jag kommer att ta det så lugnt som möjligt för att ladda inför en hektisk vecka.

Nedan ett underbart klipp som jag sprang förbi på tuben. Obs ej ironi tror jag.